לאחר יירוט המשט: הכנסת תדון בשלילת זכויות ח"כ גטאס

    שמואל גרמן No Comments on לאחר יירוט המשט: הכנסת תדון בשלילת זכויות ח"כ גטאס
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת הכנסת, בראשותו של ח"כ דוד ביטן, תתכנס מחר (ג') לדיון באפשרות של שלילת זכויותיו של ח"כ באסל גטאס, בעקבות השתתפותו של האחרון במשט לעזה, שיורט היום על ידי צה"ל.

    בלשכתו של ביטן אמרו כי בין היתר נשקלת האפשרות לשלול ממנו את דרכונו הדיפלומטי. ועדת האתיקה של הכנסת צפויה גם כן לדון בעניינו של ח"כ גטאס, אולם לא ידוע עדיין מתי יתקיים הדיון.

    יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, תקף היום את השתתפותו של גטאס במשט, ואמר כי הוא קורא לוועדת האתיקה לנקוט את האמצעים החמורים ביותר נגדו. לדבריו, "לא יכול להיות שחבר בכנסת ישראל יסייע לטרור באופן כל כך בוטה ובינלאומי".

    שר האוצר לשעבר הוסיף: "אני רוצה לברך את צה"ל על כך שעצר את משט הטרור שניסה לעבור לכיוון עזה. צריך לזכור כי אם המשט הזה היה עובר, הספינה הבאה שהייתה עוברת הייתה ספינה שהיו עליה טילים שמיועדים לחמאס, והטילים האלו היו נורים אחר כך על אזרחי ישראל".

    בלילה האחרון השתלטו חיילי החיל הים על הספינה מריאן, שהייתה בדרכה לרצועת עזה כחלק מהמשט, ועל סיפונה היה, בין היתר, ח"כ גטאס. לאחר ההשתלטות ליוו החיילים את הספינה לנמל אשדוד. שלושת כלי השיט הנוספים שתכננו להגיע לחופי הרצועה במסגרת המשט שבו לאירופה.

    ח"כ גטאס הכריז על כוונתו להשתתף במשט במכתב לראה"מ נתניהו. "המשט האזרחי לשבירת המצור הוא משט של שלום, שמטרתו למשוך תשומת לב ציבורית בינלאומית למצבם של 1.8 מיליון פלסטינים, החיים בתנאים של בית כלא ובתנאים מחפירים כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה", כתב גטאס.



    0 תגובות